Výběr světelného teleobjektivu na portréty
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Ano presne to je ONO!
50-135/2.8 na APS-C je vpodstate ekvivalent 70-200/4 na FF!
Toto by si mal Pentax uvedomit, 50-135/2.8 by malo byt LACNEJSIE a
chyba nam tu ekvivalent k 70-200/2.8 FF!!!!!!
Predrazene 50-135/2.8 by za tu cenu malo byt aspon 50-135/1.8
50-135/2.8 na APS-C je vpodstate ekvivalent 70-200/4 na FF!
Toto by si mal Pentax uvedomit, 50-135/2.8 by malo byt LACNEJSIE a
chyba nam tu ekvivalent k 70-200/2.8 FF!!!!!!
Predrazene 50-135/2.8 by za tu cenu malo byt aspon 50-135/1.8
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
to miky_lbc:
Jasně. Ale Sigma a Tamron mají 70-200 2.8 taky na FF. Takže ten Canon na FF se světlostí 4 je dražší (i když určitě kvalitnější).
A neřešme FF. To nelze srovnávat.
Pokud budu mít třeba Canona 40D tak co si koupím? 70-200 2.8 od Canonu za 47000? To asi ne. Tak možná tu Sigmu nebo Tamrona a nebo se spokojím se světlostí 4 od Canonu? A tu Sigmu i Tamrona můžu mít i na Pentax.
Tokinu 50-135 na Canona jsem v nabídce Oehlingu nenaše. Je to vůbec aktuální?
Takže myslím, že změnou značky bych si moc nepomohl, tedy co se týká nabídky a i peněz.
Jasně. Ale Sigma a Tamron mají 70-200 2.8 taky na FF. Takže ten Canon na FF se světlostí 4 je dražší (i když určitě kvalitnější).
A neřešme FF. To nelze srovnávat.
Pokud budu mít třeba Canona 40D tak co si koupím? 70-200 2.8 od Canonu za 47000? To asi ne. Tak možná tu Sigmu nebo Tamrona a nebo se spokojím se světlostí 4 od Canonu? A tu Sigmu i Tamrona můžu mít i na Pentax.
Tokinu 50-135 na Canona jsem v nabídce Oehlingu nenaše. Je to vůbec aktuální?
Takže myslím, že změnou značky bych si moc nepomohl, tedy co se týká nabídky a i peněz.
Pentax K20D, Sigma 17-70
Pentax MZ6, 28-90
Metz 58
Pentax MZ6, 28-90
Metz 58
A to jsem se už bál, že tu fakt nikdo nepřemýšlí hlavou... .kordoz píše:Ano presne to je ONO!
50-135/2.8 na APS-C je vpodstate ekvivalent 70-200/4 na FF!
Toto by si mal Pentax uvedomit, 50-135/2.8 by malo byt LACNEJSIE a
chyba nam tu ekvivalent k 70-200/2.8 FF!!!!!!
Predrazene 50-135/2.8 by za tu cenu malo byt aspon 50-135/1.8
Ono je to jasné z ceny... když přišla 50-135 na trh, byla dokonce levnější než 70-200/4.
Kdyby stála tolik co dneska on, bylo by to super sklo. 13-14 tis bez DPH jako ten Canon. Adekvátní cena vzhledem ke konkurenci a jeho optickému výkonu a řemeslnému zpracování.
Za cenu jako je dneska by to měla fakt být 1,8 ...
Ale to bohužel platí o většině dnešních Pentax skel... (((. Minimálně o všech s *.
Tak to bych bral. Ten 50-135/1.8 Klidne za stejne penizekordoz píše:Ano presne to je ONO!
50-135/2.8 na APS-C je vpodstate ekvivalent 70-200/4 na FF!
Toto by si mal Pentax uvedomit, 50-135/2.8 by malo byt LACNEJSIE a
chyba nam tu ekvivalent k 70-200/2.8 FF!!!!!!
Predrazene 50-135/2.8 by za tu cenu malo byt aspon 50-135/1.8
Pentax K20D, Sigma 17-70
Pentax MZ6, 28-90
Metz 58
Pentax MZ6, 28-90
Metz 58
Jj... na té Sigmě nebo Tamronovi je vidět nejvíce, o kolik jsou levnější. Osobně mam Sigmu.TondaLee píše:to miky_lbc:
Jasně. Ale Sigma a Tamron mají 70-200 2.8 taky na FF. Takže ten Canon na FF se světlostí 4 je dražší (i když určitě kvalitnější).
A neřešme FF. To nelze srovnávat.
Pokud budu mít třeba Canona 40D tak co si koupím? 70-200 2.8 od Canonu za 47000? To asi ne. Tak možná tu Sigmu nebo Tamrona a nebo se spokojím se světlostí 4 od Canonu? A tu Sigmu i Tamrona můžu mít i na Pentax.
Tokinu 50-135 na Canona jsem v nabídce Oehlingu nenaše. Je to vůbec aktuální?
Takže myslím, že změnou značky bych si moc nepomohl, tedy co se týká nabídky a i peněz.
Tak... měnit značku jen kuli sklu je asi škoda. Jak už jsem tu psal mnohokrát, má to asi smysl jen jestli půjdeš na špičku značky (Ds, 5DII).
Já jsem zrovna teď ve fázi, že opravdu hodně přemýšlím, jestli koupim K7 jako druhé tělo nebo prodám co mam (můžeš si koupit mojí 70-200 ) a půjdu do 1 Ds. Chtěl bych si koupit monofokální skla a DA je kupovat nebudu .
Když budeš mít Canon... koupíš si, co budeš chtít. Buď budeš šetřit a koupíš levnou Sigmu/Tamron. Nebo koupíš Canon L 4 (či 2,8) s tím, že plnej potenciál těch skel objevíš až jednou při případném upgrade.
A pokud víš, že zbytek života zůstaneš u APS-C a nevybereš si z originálních EF-S skel, koupíš si 50-135 od Tokiny (za 1/2 ceny co od Pentaxe). Ta nabídka bohužel stále aktuální je...
Jsem z toho všeho smutnej... hodně smutnej.
5D (byť starou verzi - ale s MII ovládáním identická) mam zrovna před sebou na stole. A v některých směrech jí od K10D určitě vnímám jako downgrade.
Ještě pár postřehů:
1/ Tokinu 50-135 jsem jednomu Canonistovi doporučil a je s ní moc spokojený. Kvalita zpracování je lepší než u Sigmy 50-150 a obraz taky.
2/ Ekvivalent Pentaxího Da*50-135 na Canoním FF je spíš 70-200/4L IS, která je pokud vím nějak ke třiceti tisícům. Stabilzace v těle je mocná čarodějka.
3/ Efekt hodně světelných objektivů na FF canonech je úžasný. Ale chce to mít EOS řady 1D. 5D s nimi není schopná rozumně přesně zaostřit. Pokud by Canon udělal digitální verzi starého EOS 3, tak bych na něj začal šetřit. Ale zatím jejich těla nic moc.
1/ Tokinu 50-135 jsem jednomu Canonistovi doporučil a je s ní moc spokojený. Kvalita zpracování je lepší než u Sigmy 50-150 a obraz taky.
2/ Ekvivalent Pentaxího Da*50-135 na Canoním FF je spíš 70-200/4L IS, která je pokud vím nějak ke třiceti tisícům. Stabilzace v těle je mocná čarodějka.
3/ Efekt hodně světelných objektivů na FF canonech je úžasný. Ale chce to mít EOS řady 1D. 5D s nimi není schopná rozumně přesně zaostřit. Pokud by Canon udělal digitální verzi starého EOS 3, tak bych na něj začal šetřit. Ale zatím jejich těla nic moc.
1) věřim...elho_cid píše:Ještě pár postřehů:
1/ Tokinu 50-135 jsem jednomu Canonistovi doporučil a je s ní moc spokojený. Kvalita zpracování je lepší než u Sigmy 50-150 a obraz taky.
2/ Ekvivalent Pentaxího Da*50-135 na Canoním FF je spíš 70-200/4L IS, která je pokud vím nějak ke třiceti tisícům. Stabilzace v těle je mocná čarodějka.
3/ Efekt hodně světelných objektivů na FF canonech je úžasný. Ale chce to mít EOS řady 1D. 5D s nimi není schopná rozumně přesně zaostřit. Pokud by Canon udělal digitální verzi starého EOS 3, tak bych na něj začal šetřit. Ale zatím jejich těla nic moc.
2) určitě ano... ale je to trochu už klišé. Teď tu hodnotíme skla a ne těla. Myslim, že stabilizace je výhoda těla... nikoliv skla. Významná výhoda, netvrdim opak. Nicméně zase na stranu druhou, pokud vyzkoušíš optickou stabilizaci a porovnáš jí se stabilizací na čipu, je to "nebe a dudy". U k7 se asi už hodně vylepšilo... ale třeba u 24 - 105 IS a třeba stabilizace na K10D, je to fakt hodně velkej rozdíl. Použitelnost by byla tak 5:1 pro Canon.
Z debaty u skel bych to tedy vynechal... u debaty u těl je to výhoda.
3) v podstatě souhlasim.... rozdíl v ostření 5D a 1D řady je obrovskej. I tak je ale ostření na 5D hodně v pohodě... pravděpodobně stále o moc lepší než na K7 (podle mála, co jsem měl zatím možnost vyzkoušet). Ale řada 1D je úplně jinde... taky proto ta cena :-/.
NJn... život.TondaLee píše:Tak jsem jí našel na Megapixelu za 18000. A má i stativovou objímku. Pro Nikona je ještě levnější. Stojí 16000. Vše včetně DPH.
Tohle mě fakt štve. To si za ty peníze můžu koupit sklo i s nějakým entry level Nikonem (tělo).
Zase mechanické zpracování Pentaxu je lepší... a má SDM motor. (na alespoň drobné uklidnění - úplně identická skla to nejsou)
Ono se nedá bavit o objektivech odděleně. Těch 5:1 by mě zajímalo, co tím myslíš.miky_lbc píše: 1) věřim...
2) určitě ano... ale je to trochu už klišé. Teď tu hodnotíme skla a ne těla. Myslim, že stabilizace je výhoda těla... nikoliv skla. Významná výhoda, netvrdim opak. Nicméně zase na stranu druhou, pokud vyzkoušíš optickou stabilizaci a porovnáš jí se stabilizací na čipu, je to "nebe a dudy". U k7 se asi už hodně vylepšilo... ale třeba u 24 - 105 IS a třeba stabilizace na K10D, je to fakt hodně velkej rozdíl. Použitelnost by byla tak 5:1 pro Canon.
Z debaty u skel bych to tedy vynechal... u debaty u těl je to výhoda.
5DII má AF z 50D, pokud vím. 50D je co do ostření srovnatelná s K-7. Zase záleží na konkrétním objektivu, že jo. Ale ostření, které je adekvátní pro crop, je úplně nevyhovující pro FF. Uprostřed hledáčku 5D formují senzory AF maličkou "kundičku", která nedovede spolehlivě zaostřit s objektivy o světelnosti vyšší než 2,8. Takže to zaostří přibližně, pak musí člověk metodou focus/recompose změnit kompozici, takže mu rovina ostrosti ujede někam úplně do háje a v tom hledáčku to zkrátka vidět není.miky_lbc píše:
3) v podstatě souhlasim.... rozdíl v ostření 5D a 1D řady je obrovskej. I tak je ale ostření na 5D hodně v pohodě... pravděpodobně stále o moc lepší než na K7 (podle mála, co jsem měl zatím možnost vyzkoušet). Ale řada 1D je úplně jinde... taky proto ta cena :-/.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
U porovnání skel je určitě fakt, kde je stabilizace důležitý zohlednit
Stabilizace v těle - nákladnější tělo, levnější skla - výhodné pro uživatele
Stabilizace v objektivu - méně nákladné tělo, dražší skla - pumpa na uživatele
Lepší úroveň stabilizace v objektivu je sice fakt, ale myslím, že to platí spíše u těch top level skel, hlavně silných telat cca od 200mm ekv.
Levné stabilizované objektivy jsou podle mě pochybné účinkem, sám jsem si myslel, že udržím málo, ale dám tak 1/30 na 200mm ekv. - to se kolegovi s c450 a nějakou jejich setovou IS 70-300 prostě nepodařilo (stejná scéna v hospodě, oba jsme byli střízlivý )
a další věc, kolik monofokálů je stabilizovaných?
a ještě k ceně - dramaticky vyšší u pár skel je, ale poměrem kvalita x cena podle mě pentax stále neztrácí, systém DA skel má nejpromakanější, ztrácí jen u profi záležitostí. Kdo si nemůže dovolit profi systém, se hold musí smířit s jistými omezeními typu DOF - a kdo si věčně stěžuje, to prostě nezvládá.
Navíc platíme i za exkluzivitu - s takovými objemy prodeje, jaké má pentax, nemůžeme čekat stejnou cenu jako u C-N. Komu se to nelíbí, je asi hold u špatné značky..
Stabilizace v těle - nákladnější tělo, levnější skla - výhodné pro uživatele
Stabilizace v objektivu - méně nákladné tělo, dražší skla - pumpa na uživatele
Lepší úroveň stabilizace v objektivu je sice fakt, ale myslím, že to platí spíše u těch top level skel, hlavně silných telat cca od 200mm ekv.
Levné stabilizované objektivy jsou podle mě pochybné účinkem, sám jsem si myslel, že udržím málo, ale dám tak 1/30 na 200mm ekv. - to se kolegovi s c450 a nějakou jejich setovou IS 70-300 prostě nepodařilo (stejná scéna v hospodě, oba jsme byli střízlivý )
a další věc, kolik monofokálů je stabilizovaných?
a ještě k ceně - dramaticky vyšší u pár skel je, ale poměrem kvalita x cena podle mě pentax stále neztrácí, systém DA skel má nejpromakanější, ztrácí jen u profi záležitostí. Kdo si nemůže dovolit profi systém, se hold musí smířit s jistými omezeními typu DOF - a kdo si věčně stěžuje, to prostě nezvládá.
Navíc platíme i za exkluzivitu - s takovými objemy prodeje, jaké má pentax, nemůžeme čekat stejnou cenu jako u C-N. Komu se to nelíbí, je asi hold u špatné značky..
Taky záleží co a jak fotíte.
Už to někdo psal, ale proč nadávat na aps-c a nefotit na FF ? V ateliéru a i jinde, kde je "víc času" je výstup z filmu použitelný.
A kombinace FA77/1.8 Limited,FA*85/1.4, FA135/2,8 nebo A*135/1.8 s dobře exponovaným a oskenovaným barevným dia filmem sice na FF digitál nestačí, ale hloubka ostrosti je stejná a pokud jde o kvalitu, po trošce citlivého PP poslouží stejně nebo líp než aps-c výstup.
Nemluvě o MF sklech. fjo až budeš nalomený koupit toho Samyanga 85/1.4 ozvi se, ušetříme na poště.
EDIT: daganet je sice z Olomouce, ale z www.foto-tip.pl je za 875zlotych což je 5250,- (cenu v EURech mají vyšší).
Už to někdo psal, ale proč nadávat na aps-c a nefotit na FF ? V ateliéru a i jinde, kde je "víc času" je výstup z filmu použitelný.
A kombinace FA77/1.8 Limited,FA*85/1.4, FA135/2,8 nebo A*135/1.8 s dobře exponovaným a oskenovaným barevným dia filmem sice na FF digitál nestačí, ale hloubka ostrosti je stejná a pokud jde o kvalitu, po trošce citlivého PP poslouží stejně nebo líp než aps-c výstup.
Nemluvě o MF sklech. fjo až budeš nalomený koupit toho Samyanga 85/1.4 ozvi se, ušetříme na poště.
EDIT: daganet je sice z Olomouce, ale z www.foto-tip.pl je za 875zlotych což je 5250,- (cenu v EURech mají vyšší).
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
Jeff píše:to fjo : ten samyang se prodava i u nas (daganet.cz) mě docela zaujala cena tý "rybiny" , ale bohužel pro Sonyho a taky ty skla myslím nemají autofokus, což by asi mě moc nevadilo.
...problém je, že i s dopravou je ten Rokinon (alias Polar, Samyang, Falcon, Bower, Vivitar...) levnější, než prodejní cena u nás... a navíc mám špatný pocit, že u nás se stále prodává (nejspíše) předchozí verze bez A-polohy na clonovém kroužku...
...a to i když přičtu CLO, protože CLO by na objektivy nemělo být žádné.. ale i kdyby bylo a počítal bych nějakých 10%, tak stále to je levnější.. vycházelo by to zhruba s dopravou, dph a dejme tomu deseti procentním clem na cca 6600,- Kč...
Pentax
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Inak to meno Rokinon je podozrivo podobne (Ricoh) Rikenon, firme ktora vyrabala zrkadlovky a objektivy s K mount
Pozeram ze sa da kupit aj so spominanym nazvom Falcon v UK:
(to by bolo bez cla - ono clo by nevadilo, ale dan je velka ked je to mimo EU)
http://cgi.ebay.co.uk/Falcon-85-85mm-f% ... 4004r19442
Pozeram ze sa da kupit aj so spominanym nazvom Falcon v UK:
(to by bolo bez cla - ono clo by nevadilo, ale dan je velka ked je to mimo EU)
http://cgi.ebay.co.uk/Falcon-85-85mm-f% ... 4004r19442
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro