Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
Moderátor: Moderátoři
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
Ok tak koukám, že jste mě utloukli argumetama a našetřím rovnou na pořádný sklo, aby bylo alespoň odpovídající tělu. Jen jsem myslel, že přes LV se bude dát kontrolovat celkem obstojně poloha ostrosti. když využiji přiblížení v LV.
A jelikož to bude zase sklo na delší dobu co by jste volili pevnou něco kolem 50 mm nebo rovnou nějakej světelnější zoom jako vylepšení seťáku.
Pokud to je možné, rád nabídku Ivan-K přijímám a sklo mu vrátím jakmile došetřím na své.
A jelikož to bude zase sklo na delší dobu co by jste volili pevnou něco kolem 50 mm nebo rovnou nějakej světelnější zoom jako vylepšení seťáku.
Pokud to je možné, rád nabídku Ivan-K přijímám a sklo mu vrátím jakmile došetřím na své.
K-5ii + 18-55 WR + starší MF skla
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
Však pofoť s tým čo máš a sám uvidíš, ktoré ohnisko sa Ti zapáči. Ja som mal dlhé roky len 50-tku a tak som si na ňu zvykol, že iné nechcem. Aj keď posledných niekoľko rokov už začínam častejšie používať aj cca. dvojnásobné ohnisko (70Ltd, m.Zuiko 45).
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
JirKrato: určitě dej na vlastní rozum a klidně něco staršího vyzkoušej. Možná budeš překvapenej co ty skla dokážou. Navíc když to sklo můžeš mít zadarmo Někdo potřebuje techniku za 10/100tisíce, já mám nejradši procházky se starym Heliosem 44-2 za pár korun, ikdyž pravda je nasazenej na K-5IIs.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
všetko je o návyku a prioritách (cítení) fotografa...u mňa sa ustálilo po rokoch na APS-C:
- 30mm/f1,4: reportáž + portrét na polocelok so širokoohrúhlejším záberom pozadia (na kinofilm sa dávalo 50mm/1,7 or 2.0 čo je toho ekvivalent)
- 50mm/f1,4: portrét kusok pod plecia s výraznou hĺbkou ostrosti na tvár s bližším odstupom (u mňa ale už veľmi málo využívané ohnisko)
- 77/f1,8: portrét na polocelok s väčším odstupom
- 135mm/f2,8: portét na polocelok/celok postavy pre 2 a viac osoby s výrazným odstupom
čo sa dá kúpiť s autofocusom na Pentax s ohľadom na rozumnú cenu dokonca aj v bazare: (bavíme sa o APS-C ohniskách bez prepočtu)
-Sigma 28/1,8 EX DG, Sigma 30/1,4 EX DC (alternatíva ešte Pentax DA35/2,4)
-Pentax DA50/1,8, Pentax FA50/1,4
-Pentax DA70/2,4 Ltd (alternatíva ešte Sigma 70/2,8 EX DG Macro)
u mňa by hrál prim objektív maxim.s clonou f2,4 (f2,8 s prižmúrením oka),inak sa s hĺbkou ostrosti blížiš opäť k setáku. (zámerne som nespomenul výborné manuálne sklá,kľudne aj Samyang 35mm/85mm/Helios 44-2 58mm, tam treba investovať do rastrovej/klinovej matnice, resp. ostrenie cez LiveView je na reportáž strašne zdĺhavé)
- 30mm/f1,4: reportáž + portrét na polocelok so širokoohrúhlejším záberom pozadia (na kinofilm sa dávalo 50mm/1,7 or 2.0 čo je toho ekvivalent)
- 50mm/f1,4: portrét kusok pod plecia s výraznou hĺbkou ostrosti na tvár s bližším odstupom (u mňa ale už veľmi málo využívané ohnisko)
- 77/f1,8: portrét na polocelok s väčším odstupom
- 135mm/f2,8: portét na polocelok/celok postavy pre 2 a viac osoby s výrazným odstupom
čo sa dá kúpiť s autofocusom na Pentax s ohľadom na rozumnú cenu dokonca aj v bazare: (bavíme sa o APS-C ohniskách bez prepočtu)
-Sigma 28/1,8 EX DG, Sigma 30/1,4 EX DC (alternatíva ešte Pentax DA35/2,4)
-Pentax DA50/1,8, Pentax FA50/1,4
-Pentax DA70/2,4 Ltd (alternatíva ešte Sigma 70/2,8 EX DG Macro)
u mňa by hrál prim objektív maxim.s clonou f2,4 (f2,8 s prižmúrením oka),inak sa s hĺbkou ostrosti blížiš opäť k setáku. (zámerne som nespomenul výborné manuálne sklá,kľudne aj Samyang 35mm/85mm/Helios 44-2 58mm, tam treba investovať do rastrovej/klinovej matnice, resp. ostrenie cez LiveView je na reportáž strašne zdĺhavé)
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
Mám tu toho síce viacej , ale zasa všetko nepustím preč, DA17-70 bohužial tiež nie...
JirKrato do SS mi pošli tvoju adresu, pošlem ti Cosinu 28mm f/2,8. Naspäť mi ho posielať nemusíš, pre mna to nemá žiadnu cenu a doslova by som sa mrzel zan pýtať od niekoho peniaze kto by možno očakával viac ...
Jedinú cenu ktorú to pre mna má je čisto ako "suvenír" že takéto niečo kedysi bolo
JirKrato do SS mi pošli tvoju adresu, pošlem ti Cosinu 28mm f/2,8. Naspäť mi ho posielať nemusíš, pre mna to nemá žiadnu cenu a doslova by som sa mrzel zan pýtať od niekoho peniaze kto by možno očakával viac ...
Jedinú cenu ktorú to pre mna má je čisto ako "suvenír" že takéto niečo kedysi bolo
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
Ivan-K: nahodou si myslim, ze mu urobis radost s tou Cosinou, kedysi som fotil s manualom Cosina Cosinon 70-210/4,5 MC, vyborne rozlisenie aj kontrast/ostrost.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
Cosina vyrába aj Zeissy a Voigtlandery, takže o výrobe optiky určite niečo vedia.
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
jj, budu mít radost jakmile dorazí. Už se těším na rozdíl oproti seťáku hlavně na 28mm už mám clonu tak 4 nebo kolik tam může vycházet a abych dostal jakžtakž kresbu stahuj to na f5,6 nebo f6,3 nebo f7,1 (teď doufám že jsem to trefil ). Tady by mohla být kresba a ostrost už na f4.
Jen se rovnou ještě zeptám, když budu fotit starším sklem tak jde použít jaký režim, priorita clony ( a čas bude dopočítán? nebo jak se s tím pak fotí nebo jde plnej manuál?
A ještě se raděj rovnou zeptám na postup : jak je tam ekvivalent ohniska v menu to nastavým před vypnutím fotoaparát, pak přeppnu na těle na MF, nastavím režim Av, pak vypnu foťák, sundám objektiv, nandám manuální sklo a pouze zapnu ( a fotim ) nebo se musí udělat ještě něco mezi těmi kroky ( a zda jsou správně - to jsem v manuálu nenašel )
Jen se rovnou ještě zeptám, když budu fotit starším sklem tak jde použít jaký režim, priorita clony ( a čas bude dopočítán? nebo jak se s tím pak fotí nebo jde plnej manuál?
A ještě se raděj rovnou zeptám na postup : jak je tam ekvivalent ohniska v menu to nastavým před vypnutím fotoaparát, pak přeppnu na těle na MF, nastavím režim Av, pak vypnu foťák, sundám objektiv, nandám manuální sklo a pouze zapnu ( a fotim ) nebo se musí udělat ještě něco mezi těmi kroky ( a zda jsou správně - to jsem v manuálu nenašel )
K-5ii + 18-55 WR + starší MF skla
Re: Výběr - krajinářského nebo portrétního skla ke k5ii
JirKrato: len žiadnu paniku ...vypnutý foťák, nasadíš 28/2,8 a fotíš. ohniskovú vzdialenosť od teba foťák pri zapnutí vypýta iba keď máš zapnutú stabilizáciu v tele (zvol najbližšiu vyššiu možnosť, 30mm)
- režim AV, foťák si automaticky dorátava čas, režim M - klasika, nastavuješ čas ručne (expozimeter vo foťáku ti povie či si správne)
- režim AV, foťák si automaticky dorátava čas, režim M - klasika, nastavuješ čas ručne (expozimeter vo foťáku ti povie či si správne)
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN