Hlavni problem se zvetsenim a zmensenim obrazu v hledacku je zpusoben hlavne v dusledku vyvoje digitalnich zrcadlovek z kinofilmovych (uspora pri vyvoji,...). Proto take pri uvadeni udaju o zvetseni a velikosti hledacku se uvadi pri objektivu 50 F1,4, protoze stejne se to uvadelo i kinofilmovych a jestli je to ze setrvacnosti nebo kvuli nejake tradici se asi nedozvime. Podobne je to s ohnisky, ktere jsou uvadene na objektivu...
Dalsim duvodem proc se zrcadlovky stale drzi tech magickych padesatek bude dusledek vzdalenosti bajonetu od cipu (filmu)...pro tuto konstrukci byla matematicky vypoctena konstrukcne nejidealnejsiho ohniska 55 mm.
Takze pri ohnisku 55 mm vidim druhym okem stejne velky obraz jako v hledacku, bohuzel zorny uhel uz neodpovida tomu co vidi jedno oko a uz vubec ne tomu co mozek zpracovava za obraz z binokularniho videni...
Zakladny objektiv
Moderátor: Moderátoři
Re: Zakladny objektiv
K10D + grip; smc DA 18-55mm; smc F 50/1,7; smc DA 18-250 mm; Sigma 24-135 mm F2.8-4.5 IF;smc FA 100 mm f/3.5 Macro; Samyang 8mm f/3,5 IF; velbon sherpa 750N; metz 58
Re: Zakladny objektiv
ano, v tom mas pravdu, ze uhol uz nesedi. ale perspektiva ano.
to jenc: ano, nebolo to presne 50, ale trochu menej. tak isto, ako to tebe vychadza podla vypoctu.
chcel som len poukazat na to, ze vseobecna dogma, podla ktorej pre dslr je 35mm zaklad (lebo v dosledku crop dostaneme taky uhol zaberu ako s 50-kou na kinofilme) podla mna neplati. a bol som zvedavy aj na vase nazory.
to jenc: ano, nebolo to presne 50, ale trochu menej. tak isto, ako to tebe vychadza podla vypoctu.
chcel som len poukazat na to, ze vseobecna dogma, podla ktorej pre dslr je 35mm zaklad (lebo v dosledku crop dostaneme taky uhol zaberu ako s 50-kou na kinofilme) podla mna neplati. a bol som zvedavy aj na vase nazory.
Fuji X-T3, X-T1 - Fuji 23/1.4, Fuji 27/2.8, Fuji 90/2, Fuji 10-24/4, Fuji 18-55/2.8-4
2x Fringer, Canon 50/1.8 STM, Canon 200/2.8 USM, Canon 55-250
Fuji X70
2x Fringer, Canon 50/1.8 STM, Canon 200/2.8 USM, Canon 55-250
Fuji X70