POUŽITÍ KINOFILMOVÝCH OBJEKTIVŮ NA DIG. ZRCADLOVKU
Moderátor: Moderátoři
Pentax FA* 24/2 - ***
jenom 3? sem myslel, ze je to supr objektiv.
jenom 3? sem myslel, ze je to supr objektiv.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Muzu se pripojit take s dalsimi zkusenostmi:
Sigma 24 - 135/ F2,8 - 4,5...papirove uzasny a jako univerzalni objektiv se hodi, JENZE svetelnost se vyuzije tak akorat pri AF, je potreba docela dost priclonit a navic prenos kontrastu je mnohem lepsi u setaku. Navic vazi okolo trictvrte kila a filtry jsou 77 mm, takze docela neprakticke. A to nemluvim o protisvetlu. Jinak jako univerzal k nezaplaceni (skoda jen toho sirokeho konce) a hlavne jsem diky nemu zjistil co budu potrebovat za objektivy
Pak jsem ale vyzkousel dalsi objektiv na kinofilm pentax F 50/1,7 a je to proste nebe a dudy...kontrast naopak perfektni (bal jsem se toho po predeslych zkusenostech s kinofilmovym objektivem), ostrost super a ta rychlost ostreni! Neco maji do sebe ty lehounke monofokaly...
Takze kdyz bych po predeslych zkusenostech volil tak hlavne pevna skla!
Neni se tam ceho bat...
Proste pomer cena/vykon je neuveritelny...hlavne kdyz nova porad zdrazuji
Sigma 24 - 135/ F2,8 - 4,5...papirove uzasny a jako univerzalni objektiv se hodi, JENZE svetelnost se vyuzije tak akorat pri AF, je potreba docela dost priclonit a navic prenos kontrastu je mnohem lepsi u setaku. Navic vazi okolo trictvrte kila a filtry jsou 77 mm, takze docela neprakticke. A to nemluvim o protisvetlu. Jinak jako univerzal k nezaplaceni (skoda jen toho sirokeho konce) a hlavne jsem diky nemu zjistil co budu potrebovat za objektivy
Pak jsem ale vyzkousel dalsi objektiv na kinofilm pentax F 50/1,7 a je to proste nebe a dudy...kontrast naopak perfektni (bal jsem se toho po predeslych zkusenostech s kinofilmovym objektivem), ostrost super a ta rychlost ostreni! Neco maji do sebe ty lehounke monofokaly...
Takze kdyz bych po predeslych zkusenostech volil tak hlavne pevna skla!
Neni se tam ceho bat...
Proste pomer cena/vykon je neuveritelny...hlavne kdyz nova porad zdrazuji
K10D + grip; smc DA 18-55mm; smc F 50/1,7; smc DA 18-250 mm; Sigma 24-135 mm F2.8-4.5 IF;smc FA 100 mm f/3.5 Macro; Samyang 8mm f/3,5 IF; velbon sherpa 750N; metz 58
To sice je, ale za slunečného počasí na K10D chce korekci -0,7EV někdy až -1.0EV. Ale proto asi dostal méně *cunesk8 píše:Pentax FA* 24/2 - ***
jenom 3? sem myslel, ze je to supr objektiv.
Já jsem s ním spokojený, ale na filmu je lepší a dostal by *****
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
Gratuluji k další etapě ve fotografování. Odchod od ZOOOOMu k pořádným mono sklům...) Nedávno jsem to taky četl v Inerview s Nedem Bunnelem....Tohle mě naučila Konica Hexar.strecha píše:Muzu se pripojit take s dalsimi zkusenostmi:
Sigma 24 - 135/ F2,8 - 4,5...papirove uzasny a jako univerzalni objektiv se hodi, JENZE svetelnost se vyuzije tak akorat pri AF, je potreba docela dost priclonit a navic prenos kontrastu je mnohem lepsi u setaku. Navic vazi okolo trictvrte kila a filtry jsou 77 mm, takze docela neprakticke. A to nemluvim o protisvetlu. Jinak jako univerzal k nezaplaceni (skoda jen toho sirokeho konce) a hlavne jsem diky nemu zjistil co budu potrebovat za objektivy
Pak jsem ale vyzkousel dalsi objektiv na kinofilm pentax F 50/1,7 a je to proste nebe a dudy...kontrast naopak perfektni (bal jsem se toho po predeslych zkusenostech s kinofilmovym objektivem), ostrost super a ta rychlost ostreni! Neco maji do sebe ty lehounke monofokaly...
Takze kdyz bych po predeslych zkusenostech volil tak hlavne pevna skla!
Neni se tam ceho bat...
Proste pomer cena/vykon je neuveritelny...hlavne kdyz nova porad zdrazuji
http://photo.net/photographer-interviews/ned-bunnell/
Ja jsme přešel na LTD skla. Tak už ani nenosím brašnu. Vezmu kameru a další dva mini objektivy hodím do kapsy. Zatím jsme nenašel situaci kdy by mi 21, 40 a 70 nestačili..... A taky se jen směju Coononistů a nikonistům když vidím ty jejich šedo černé metrové roury...)
_________________________
K7-
K 10D už je moje druhá kamera
Nikon je moje 3 kamera
www.pkleiner.com
http://www.pentaxphotogallery.com/petrkleiner
K7-
K 10D už je moje druhá kamera
Nikon je moje 3 kamera
www.pkleiner.com
http://www.pentaxphotogallery.com/petrkleiner
Já jsem váhal, je to totiž objektiv, který je radost používat. Ale ten můj má bokeh, který se mi nelíbí a když přicloním, klesá mu kontrast. Je super na focení v reportážním stylu v nízké hladině osvětlení, tam i sklon k přeexpozici je spíš výhoda. Ale jiné využití jsem pro něj zatím nenašel.kolista2 píše:To sice je, ale za slunečného počasí na K10D chce korekci -0,7EV někdy až -1.0EV. Ale proto asi dostal méně *cunesk8 píše:Pentax FA* 24/2 - ***
jenom 3? sem myslel, ze je to supr objektiv.
Já jsem s ním spokojený, ale na filmu je lepší a dostal by *****
Moje zkušenost je taková, že přenos kontrastu není ani tak problém - zoom vs. monofok., ale je to spíše o jednotlivých značkách. Konkrétně u pevné sigmy 24/2,8 mám dojem, že prostě neumí přenášet kontrast tak, jak to umí pentax...(smc vrstvy???). Zatím všechny pentaxy, co jsem kdy měl (zoom-nezoom), neměly problém s přenosem kontrastu, až nyní ta sigma… (pevná). Takže bych "vadu" tvého obj. viděl spíše ve značce než v typu objektivu. Sám např. používám zoom PX 35-105/3,5, a ten má př. kontr. doslova vynikající...strecha píše:Muzu se pripojit take s dalsimi zkusenostmi:
Sigma 24 - 135/ F2,8 - 4,5...papirove uzasny a jako univerzalni objektiv se hodi, ... a navic prenos kontrastu je mnohem lepsi u setaku.
...
Pak jsem ale vyzkousel dalsi objektiv na kinofilm pentax F 50/1,7 a je to proste nebe a dudy...kontrast naopak perfektni (bal jsem se toho po predeslych zkusenostech s kinofilmovym objektivem) ...
Takze kdyz bych po predeslych zkusenostech volil tak hlavne pevna skla!
Pentax istD* (18-55; A 35-105/3,5); Ricoh GRD3 (GW2 21mm)
To je take mozna pravda, ale precejen to zase nelze uplne pausalizovat primo na vyrobce,ale spis na konkretni objektivy. Kazdy vyrobce ma nejake super objektivy a nektere propadaky. A snad zadny objektiv nemuze vynikat uplne ve vsem...vzdy je to nejaky kompromisasdf píše:
Moje zkušenost je taková, že přenos kontrastu není ani tak problém - zoom vs. monofok., ale je to spíše o jednotlivých značkách. Konkrétně u pevné sigmy 24/2,8 mám dojem, že prostě neumí přenášet kontrast tak, jak to umí pentax...(smc vrstvy???). Zatím všechny pentaxy, co jsem kdy měl (zoom-nezoom), neměly problém s přenosem kontrastu, až nyní ta sigma… (pevná). Takže bych "vadu" tvého obj. viděl spíše ve značce než v typu objektivu. Sám např. používám zoom PX 35-105/3,5, a ten má př. kontr. doslova vynikající...
Jinak nevim jestli je to konkretne povlakovanim cocek, protoze moje F 50/1,7 v primem protisvetle uplne pohorela...jako kdybych fotil v mlze
Spis bych ale veril jednodussi konstrukci, kde je mensi pravdepodobnost nejakeho nepredvidatelneho chovani svetla v opticke soustave...
K10D + grip; smc DA 18-55mm; smc F 50/1,7; smc DA 18-250 mm; Sigma 24-135 mm F2.8-4.5 IF;smc FA 100 mm f/3.5 Macro; Samyang 8mm f/3,5 IF; velbon sherpa 750N; metz 58
-
- Významný člen
- Příspěvky: 592
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Rakovnicko na chalupě
Nedá mi to trochu přidat: - k už uvedenému bych jen doplnil, že moje A24/2,8 pracuje výtečně. Padesátky jsou jasné, ale mne například mile překvapila často zatracovaná A50/2... Nebyla tu zmínka o A35-105/3,5, nádherné sklo, ale přidal bych stařičkou A35-70/4, neuvěřitelné barevné podání - a překvapivě (aspoň pro mne) velice podobná F35-70/3,5-4,5 (při čemž obě mají slušné macro, docela zajímavě ovládané). Ale naopak k Ltd-sklům: moje DA35Macro i 70Ttd mají obě na K20D BF (úprava tak +5-6). Tož tak.
Pavel
Pokud je Zenit nebo Praktika normální foťák, tak celkem snadno.ďaur píše:asi teď budu za blázna, ale nechť:
dá se upravit objektiv z "normálního" kinofilmového foťáku na zrcadlovku?
po letmé prohlídce myslím, že ne - budu rád za každou odpověď (abych ušetřil čas zbytečně strávený měřením a přemýšlením)
ne z klasické zrcadlovky, ale z kinofilmového foťáku s hledáčkem - Zorkij, Kijev...., zkrátka tělo je tenší, takže objektiv je bez úprav na zrcadlovce nepoužitelný. jeho "zkrácení" včetně nového závitu či bajonetu ale asi stejně nepomůže, protože nejbližší čočka zřejmě bude zasahovat až dovnitř zrcadlovky. pravděpodobně by šel použít na nějaká pseudomakra. konkretně se mi jedná o ruský portretní objektiv jupiter 85/2