Výběr ultrazoomu
Moderátor: Moderátoři
Na interiér (v mném případě obchodní centra) je občas 18 mm až moc... když už měnim sklo, je to ryba nebo pevná 14mm. A když mam vzít detail (certifikát, který se předává na mole, kabelka modelky apod.) je 200mm zase dost málo.elho_cid píše:Na reportáž potřebuješ 18-200? Divná reportáž. Já mám na reportáž děsně rád 24-90 a nikdy mě to neomezovalo. Ale raději bych 2 těla, na jednom svojí 24mm a na druhém 77mm limited.
Ale víš co... to už se stejně bavíme o prdu. 24-90 je stále zoom. Jasně, že menší rozsah zoomu = vyšší kvalita... ale stále je to stejná debata. Za chvilku přijde někdo, že 24-90 je moc... stačí 28-75 ... a takhle by to šlo do nekonečna.
A pro někoho kdo už má zrcadlovku, je přece nesmysl kupovat si ještě nějak ultrazoomovej kompakt (byť by na to stačil), když si může za stejnou cenu koupit ultrazoomovej objektiv a fotit na tom, na čem je zvyklej a v lepší kvalitě.
měl jsem dřív na svoji dobu a kategorii ty nejlíp hodnocený UZ, ale když jsem pak koupil K10 s pár sklama, ten rozsah mě prostě chyběl. šel jsem tady taky do 18-250PX a můžu z osobní zkušenosti prohlásit - dobrá volba. kvalitou naprosto zastoupí oba základy s menšímy rozsahy (18-55,50-200) a bez přehazování. kvalitou oproti UZ opravdu jinde i při tomhle širokorozsahovémPX. Jak už dříve prohlásil Miloš - moje "nejhorší" sklo, ale nejčastěji nasazené U mě je to podobně - často lezu někde, kde mě limituje váha. srovnával jsem se sigmou 17-70 a je to srovnatelná kvalita s 3x větším rozsahem. cikorsky s tou sigmou udělal spoustu parády - pokud ti tedy "postačí" tato úroveň kvality,máš další vodítko (pozor, ciky je hodně šikovnej a umí i "z hovna pomlázku" - ne že by ta sigma bylo zrovna "hovno"!!!! Jinak můžu poslat na mail nějaký cwak na různá ohniska, pokud budeš chtít. Dobré světlo
Podobnu skusenost mam ako aladin. Tiez som mal davnejsie dobry UZ a pri prechode na K10D som si pripadal ako bez ruky s tym mizivym rozsahom 18-55. Ale clovek si zvykne na cokolvek a zrazu mu to prijde, ze to ani inak uz nemoze byt. Vymena objektivov ma dost nevyhod - prach na chipe po vymenach skiel, skladovaci priestor pre objektivy,hmotnost skiel, nepohotovost...a to vsetko preto, aby mal clovek o nieco kvalitnejsi vystup z fotaku. A pritom na nete su vsetky fotky aj tak vycapene vo velkosti 800x600, upravene a priostrene v editore.
Je to presne ako vravi aladin, napr ciky tu ma kopu skvelych fotiek robenych ultrazoomom-nie objektivom, ale EVF. Takze je to skor o tej sikovnosti, nez technike. Ta technika je skor drahsi konicek.
Je to presne ako vravi aladin, napr ciky tu ma kopu skvelych fotiek robenych ultrazoomom-nie objektivom, ale EVF. Takze je to skor o tej sikovnosti, nez technike. Ta technika je skor drahsi konicek.
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
Chlapci moji,mali ste pekne zostať pri tých kompaktoch s ultrasuper objektívmi.Zrkadlovka pre vás evidentne nieje potrebná keď nepoznáte rozdiel medzi relatívne kvalitným setovým a lowendovým ultrazoomovým sklom a tobôž medzi výbornou sigmou 17-70!Kedže nerobíte fotky väčšie ako ste písali,môže vám byť naozaj jedno akou technikou fotíte,zrkadlovka má pre vás len samé nevýhody-veľká,nespratná,kopa obj.v brašni atď.Veľký rozsah môže byť v určitých prípadoch užitočný ale nie pre tých ktorí chcú vystavovať.Tam je poznať naozaj všetky chyby a aj na súťažiach sú porotcovia neúprosní a každá nedokonalosť je mínusom ktorý nemusel byť.Už tu niekde bol odkaz s porovnaním pentaxu 18-250 s pevnou da 300.Zoom dopadol prachbiedne.Radím vám-predajte zrkadlovky a kúpte si kompakty a uvidíte ako budete zrazu spokojný.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Sory, ale nikdy som doteraz nemal tolko problemov s fotakom, ako so zrkadlovkou. Napriek tomu ju beriem ako konicek a vasen. Ale tych vyhod neozaj poskytuje skor menej ako viac.
Kolko ludi z tych, co ma zrkadlovky,bezne vystavuje? 10% ? To som asi prestrelil.
Ja si len myslim, ze to ze ma niekto zrkadlovku este nic neznamena - nestane sa z neho automaticky lepsi fotograf. Ale samozrejme ako obvykle plati: Blizsia kosela nez kabat. Takze preco by ti, co si kupili zrkadlovky, nemali obhajovat svoje stroje? Ja len vravim, ze obvykle takym ludom chyba trochu kontakt s realitou a schopnost racionalne posudit vyhody a nevyhody.
Pre toho, kto ma fotenie rad, je zrkadlovka casom prirodzena nevyhnutnost, ktora vsak nie je univerzalny liek na vsetky situacie..
Kolko ludi z tych, co ma zrkadlovky,bezne vystavuje? 10% ? To som asi prestrelil.
Ja si len myslim, ze to ze ma niekto zrkadlovku este nic neznamena - nestane sa z neho automaticky lepsi fotograf. Ale samozrejme ako obvykle plati: Blizsia kosela nez kabat. Takze preco by ti, co si kupili zrkadlovky, nemali obhajovat svoje stroje? Ja len vravim, ze obvykle takym ludom chyba trochu kontakt s realitou a schopnost racionalne posudit vyhody a nevyhody.
Pre toho, kto ma fotenie rad, je zrkadlovka casom prirodzena nevyhnutnost, ktora vsak nie je univerzalny liek na vsetky situacie..
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
Mno... tak tohle je zase druhej protipól toho, proti čemu jsem před pár dněma argumentoval )).aes píše:Sory, ale nikdy som doteraz nemal tolko problemov s fotakom, ako so zrkadlovkou. Napriek tomu ju beriem ako konicek a vasen. Ale tych vyhod neozaj poskytuje skor menej ako viac.
Kolko ludi z tych, co ma zrkadlovky,bezne vystavuje? 10% ? To som asi prestrelil.
Ja si len myslim, ze to ze ma niekto zrkadlovku este nic neznamena - nestane sa z neho automaticky lepsi fotograf. Ale samozrejme ako obvykle plati: Blizsia kosela nez kabat. Takze preco by ti, co si kupili zrkadlovky, nemali obhajovat svoje stroje? Ja len vravim, ze obvykle takym ludom chyba trochu kontakt s realitou a schopnost racionalne posudit vyhody a nevyhody.
Pre toho, kto ma fotenie rad, je zrkadlovka casom prirodzena nevyhnutnost, ktora vsak nie je univerzalny liek na vsetky situacie..
Je to hrozně jednoduché... zrcadlovka není vhodný fotoaparát pro běžné lidi, kteří chtějí dělat běžné fotky. Je na to zbytečně drahá a složitá na ovládání = pro amatéra často ve výsledku i horší výstup než s kvalitním kompaktem.
Zrcadlovka je pro lidi, kterým kompakt nestačí... bohužel si jí spousta lidí při dnešních velmi nízkých cenách kupují a vlastně ani nevědí proč. A pak sem píší komentáře, jako je tenhle ).
Je to jako srovnání závodní speciál vs silniční auto. NE ... závodní speciál se hůře (pro nezkušeného) ovládá, na dovolenou se s ním nepojede tak pohodlně atd. atd. Nezkušenej řidič v něm hned první zatáčku půjde do smyku a ve výsledku by fábkou dojel možná i dříve.
Závodní speciál je pro lidi, kteří chtějí závodit... ať už profi nebo ze zábavy.
A superzoom objektiv je z mého pohledu jen něco, co závoďák trochu "zesilniční", když se na chvilku člověku spíš hodí obyč silniční auto.
Ufff
Ale Klingo, no flame
Ani já, ani aes nepíšeme, že to je ta jediná a nejlepší volba a rozhodně to nevidím jako propagaci k prodání zrcadla a koupi UZ.
viz.aladin-...kvalitou oproti UZ opravdu jinde (samo že lepší
viz.aes-...zrazu mu to prijde, ze to ani inak uz nemoze byt (fotit zrcadlem)
Jen popisuji svoji osobní zkušenost a také možnost použití těla zrcadlovky a širikorozsahového objektivu (povedeného v rámci možností), jako vidím a mám možnost vidět kdykoli přinesu něco domů. Vlastním také pevnou 300/4, 70-200/2,8, 24-60/2,8, pevnou 50/1,7, oba PX základy a proto znám rozdíl kvalit a MILUJU ten pocit z dobře "trefeného" snímku pevným sklem. Na druhou stranu jsem zažil skutečně mockrát, když jsem snímek "alespoň" měl díky pohotovosti rozsahu 18-250 a ostatní, pokud neměli nasazený zrovna odpovídají rozsah k situaci prostě ne. A z toho je skutečně velké procento takových, které jsou pro mne důležité právě tím momentem- jsou důležité pro MNE!
Pak mám kategorii, kde chci něco předat ostatním, něco komunikovat takovým způsobem, aby to vyjádřilo to co chci a beru to jako svoji vizitku, tam je TK velmi důležitá a má míra sebekritiky je možná až "nezdravá" a rozhodně nezaplňuji své okolí spoustami "polotovarů a odpadu". Tam pak nasazení správného skla a jeho znalost je nezbytná. To je ale jiné téma a nepatří asi moc do diskuze o UZ skle.
Takže na závěr - každému co jeho jest. Neexistuje jediná pravda, jediný správný objektiv a jak zaznělo již mnohokrát a na mnohých místech - každý určuje svoji laťku a nároky sám a NIKDO to za něj neudělá. Pokud totiž ano, pak to není moje pravda, ale pravda toho druhého a to může být slepé a kátkozraké, protože jsem to sám nezažil a jak již historie mockrát dokázala
Ani já, ani aes nepíšeme, že to je ta jediná a nejlepší volba a rozhodně to nevidím jako propagaci k prodání zrcadla a koupi UZ.
viz.aladin-...kvalitou oproti UZ opravdu jinde (samo že lepší
viz.aes-...zrazu mu to prijde, ze to ani inak uz nemoze byt (fotit zrcadlem)
Jen popisuji svoji osobní zkušenost a také možnost použití těla zrcadlovky a širikorozsahového objektivu (povedeného v rámci možností), jako vidím a mám možnost vidět kdykoli přinesu něco domů. Vlastním také pevnou 300/4, 70-200/2,8, 24-60/2,8, pevnou 50/1,7, oba PX základy a proto znám rozdíl kvalit a MILUJU ten pocit z dobře "trefeného" snímku pevným sklem. Na druhou stranu jsem zažil skutečně mockrát, když jsem snímek "alespoň" měl díky pohotovosti rozsahu 18-250 a ostatní, pokud neměli nasazený zrovna odpovídají rozsah k situaci prostě ne. A z toho je skutečně velké procento takových, které jsou pro mne důležité právě tím momentem- jsou důležité pro MNE!
Pak mám kategorii, kde chci něco předat ostatním, něco komunikovat takovým způsobem, aby to vyjádřilo to co chci a beru to jako svoji vizitku, tam je TK velmi důležitá a má míra sebekritiky je možná až "nezdravá" a rozhodně nezaplňuji své okolí spoustami "polotovarů a odpadu". Tam pak nasazení správného skla a jeho znalost je nezbytná. To je ale jiné téma a nepatří asi moc do diskuze o UZ skle.
Takže na závěr - každému co jeho jest. Neexistuje jediná pravda, jediný správný objektiv a jak zaznělo již mnohokrát a na mnohých místech - každý určuje svoji laťku a nároky sám a NIKDO to za něj neudělá. Pokud totiž ano, pak to není moje pravda, ale pravda toho druhého a to může být slepé a kátkozraké, protože jsem to sám nezažil a jak již historie mockrát dokázala
Naposledy upravil(a) aladin dne 24 čer 2009, 14:39, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 69
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Mutěnice, Brno
At si kzdy foti cim chce a jak chce, vzdyt nejsme stejni a kazdemu se libi neco jineho. A fotka je takova, jaky je fotograf a ne telo, ci objektiv, ty jen ke krase fotky dopomuzou
Pentax K200 D, D-BG3, Pentax DA 35mm F2.8 Macro Limited, Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Macro, Tamron 70-300/4-5,6 LD Macro, Metz MB 48 AF-1, Velbon CX-440, Lowepro Inverse 200 AW, Voltcraft IPC-1
Hej, to je pravda. Ja nikomu nechcem do toho kecat, co foti a ako foti, to je len moj nazor, co som napisal a snazim sa k tym fotakom pristupovat trochu objektivne. Predsalen v dnesj dobe uz je vela dobrych masin ci uz patria medzi profi alebo amaterske.
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
súhlasím s tým že si môže každý fotiť tým čím chce.Keď si kúpim Lamborgini nemôžem sa sťažovať že to má iba volant a sedadlo a nemá to žiadny kufor,ani deti v tom do školy neodveziem.Ale ukážem všetkým že na to mám.Nízke ceny zrkadloviek vedú k falošnému dojmu že akonáhle si ju kúpim bude zo mňa fotograf.Ja som narážal na sťažnosti niektorých aké majú zrkadlovky nevýhody.Zrkadlovka tak ako Lamborgini nieje pre každého.Ultrazoom nieje všeliek.Píšeš že vďaka nemu si urobil záber ktorí iní nemali.Tomu s prepáčením neverím.To ukazuje iba na neschopnosť a nepripravenosť tých ostatných.Vieš,ty z tej fotky možno budeš mať radosť ale je dôležité na aký účel má byť fotka použitá.Pre web alebo domáci album je vyhovujúca.Ak ťa ale platí redakcia prípadne máš iné ambície tak ti to je naprd pre mizernú kvalitu.Máš možno pravdu v tom že tých čo vystavujú veľa nieje ale to je práve jadro problému!!!Zrkadlovku si môže kúpiť hocikto(na rozdiel od Lamborgini)ale nie pre každého je určená.Ak chcem fotiť rodinu potom sa nebudem na fotografickom fóre pýtať aký ultrazoom kúpiť pretože je to úplne jedno.No a na serióznu prácu to naozaj nieje.To je asi tak všetko.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
klingo - precti si prispevek mikyho. uz jednou to tady napsal, ze ultrazoom je pro nej v urcitych situacich nenehraditelny.
tvuj prispevek mi pripomina plane teoretizovani.
ultrazoom nemam, ale vim o miste kde bych pouzil pouze ultrazoom nebo bych nemenil sklo. znameho foceni v pousi [a nefoukal vubec silny vitr] stalo cisteni skla a fotaku v servisu. asi tak.
dal na tebe nebudu reagovat, abych tu nerozpoutal flame
tvuj prispevek mi pripomina plane teoretizovani.
ultrazoom nemam, ale vim o miste kde bych pouzil pouze ultrazoom nebo bych nemenil sklo. znameho foceni v pousi [a nefoukal vubec silny vitr] stalo cisteni skla a fotaku v servisu. asi tak.
dal na tebe nebudu reagovat, abych tu nerozpoutal flame
Sony A7R III
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Ak si myslíš že je to flame neodpovedaj
Sám si uviedol dokonalý príklad chybného myslenia univerzálnosti zrkadlovky s fotografovaním v púšti.Je naivné myslieť si že by tvojmu známemu pomohol ultrazoom.Na fotenie v púšti sa používajú špeciálne fotoaparáty na to určené,prípadne podvodné púzdra.Snažím sa autorovi tejto témy vysvetliť že ultrazoom nieje všeliek a ty si mu dal krásny príklad.Chcel poradiť vo výbere a aj názor že by sa im mal skôr vyvarovať je pomoc aby potom nebol sklamaný.
No a ak myslíš že ide o teoretizovanie tak jeden som vlastnil-sigmu 18-125,no a aj keď nebol najhorší tak vo veľa veciach bol limitujúci a v nijakom prípade nenahradí kvalitný zoom alebo pevné sklo.Nasadiť na K20-s rozlíšením 200 č/mm objektív ktorý má max rozlíšenie 80 č/mm a na najdlhšom ohnisku ešte menej je naozaj dehonestovanie kvality aké nemá páru.To kompakt poslúži rovnako.Aj keď autor témy má K100D časom by sám zistil že za sklo vyhodil nemalé peniaze a nakoniec ho nebude používať vôbec.Problém je ale v ľudskej(chlapskej)ješitnosti že si neradi priznáme chybu a snažíme sa sami sebe ospravedlniť svoje konanie napriek dobre mieneným radám ktoré sme nebrali do úvahy.
Takže záverečná rada znie-kúp si ktorý len chceš,ak nemáš na fotografiu vysoké nároky a chceš mať iba pamiatku s ciest poslúži ti každý.Ak sa však chceš fotografií venovať na vyššej úrovni sú to vyhodené peniaze a časom na to prídeš sám.
Sám si uviedol dokonalý príklad chybného myslenia univerzálnosti zrkadlovky s fotografovaním v púšti.Je naivné myslieť si že by tvojmu známemu pomohol ultrazoom.Na fotenie v púšti sa používajú špeciálne fotoaparáty na to určené,prípadne podvodné púzdra.Snažím sa autorovi tejto témy vysvetliť že ultrazoom nieje všeliek a ty si mu dal krásny príklad.Chcel poradiť vo výbere a aj názor že by sa im mal skôr vyvarovať je pomoc aby potom nebol sklamaný.
No a ak myslíš že ide o teoretizovanie tak jeden som vlastnil-sigmu 18-125,no a aj keď nebol najhorší tak vo veľa veciach bol limitujúci a v nijakom prípade nenahradí kvalitný zoom alebo pevné sklo.Nasadiť na K20-s rozlíšením 200 č/mm objektív ktorý má max rozlíšenie 80 č/mm a na najdlhšom ohnisku ešte menej je naozaj dehonestovanie kvality aké nemá páru.To kompakt poslúži rovnako.Aj keď autor témy má K100D časom by sám zistil že za sklo vyhodil nemalé peniaze a nakoniec ho nebude používať vôbec.Problém je ale v ľudskej(chlapskej)ješitnosti že si neradi priznáme chybu a snažíme sa sami sebe ospravedlniť svoje konanie napriek dobre mieneným radám ktoré sme nebrali do úvahy.
Takže záverečná rada znie-kúp si ktorý len chceš,ak nemáš na fotografiu vysoké nároky a chceš mať iba pamiatku s ciest poslúži ti každý.Ak sa však chceš fotografií venovať na vyššej úrovni sú to vyhodené peniaze a časom na to prídeš sám.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Podla mna sme sa konecne dobrali ako tak k podstate veci. Klingo to nakoniec dobre zhrnul. Clovek sa nemoze stazovat na Lamorginy, ze nema priestor na batozinu, alebo neuvezie vela ludi.. Proste trh je velky a rozmanity a kazdy si kupi to, co potrebuje ale vela ludi si kupi aj to, na co ma aj ked to nepotebuje-ale aj to pomaha zlepsovaniu produktov na trhu, pre tych co to potrebuju:) Chcem len povedat, ze ci uz kompakt, EVF, Zrkadlovka s ultrzoomom alebo s pevnym sklom...vsetky tovary si najdu svoje pole posobnosti. A tie skla s pevnymi, pripadne obmedzenymi rozsahmi maju svoje uplatnenie predovsetkym z profi hladiska. Pre amatera je to zase len o tom, ze si to kupi, lebo na to ma a chce si to vyskusat..lenze nikdy clovek nevie, ci z neho nahodou raze ten profik nebude:) A ved preco nie.
Akokolvek si zastavam aj ine fotaky a skla, nez len ciste zrkadlovky s top objektivmi, ultrazoom objektiv by som si v mojej situacii uz nekupoval a je to len kvoli kvalite vystupu. Maximalne tak by som este bral PX 28-105 3,5-4,5 alebo Sigmu 17-70. To povazujem na zrkadlovke za dobry ultrazoom s sirokym vyuzitim. Jednoducho som si zvykol a aj ked nie som ziadny profik, tak aj tak ocakavam od mojich fotiek aku-taku kvalitu na plnom rozliseni, ci uz je to len samolubost alebo nieco ine:)
Akokolvek si zastavam aj ine fotaky a skla, nez len ciste zrkadlovky s top objektivmi, ultrazoom objektiv by som si v mojej situacii uz nekupoval a je to len kvoli kvalite vystupu. Maximalne tak by som este bral PX 28-105 3,5-4,5 alebo Sigmu 17-70. To povazujem na zrkadlovke za dobry ultrazoom s sirokym vyuzitim. Jednoducho som si zvykol a aj ked nie som ziadny profik, tak aj tak ocakavam od mojich fotiek aku-taku kvalitu na plnom rozliseni, ci uz je to len samolubost alebo nieco ine:)
K10D + 18-55/3.5-5.6, Sigma 10-20/4-5.6, Tamron 28-75/F2.8, PX 55-300 4-5.6
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/
http://picasaweb.google.sk/aesace ,
http://albums.photoonweb.com/aes/