Pevná skla vs zoomy pentax
Moderátor: Moderátoři
ja do budoucna planuju taky asi opustit zoom a nahradit ho DA21 a DA40. mam uz pevnou 8mm , nechal jsem i 28mm a mam take 100mm Coz uplne staci.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
môj názor je že všetky druhy objektívov majú svoje opodstatnenie.Je nesporné že pevné ohniská sú kvalitou niekde inde,aspoň u pentaxu.Lenže....
po nejakom čase zistíš že meniť objekívy je za určitých podmienok veľmi nepraktické a prestane ťa to baviď.Hodne totiž fotím koncerty,došiel som k záveru že je lepší jeden slušný zoom-v mojom prípade ideálny rozsah je sigma 24-70/2,8,ako halda pevných skiel.Fotky vačšinou urobené pevným chinonom 50/1,9 sú na stránke http://www.tristana.sk v galérií.
V prípade že by som fotil prevažne krajinu taj je jediná možnosť-pevné ohnisko.Ale to jedine vtedy ak chceš vystavovať-inak nevidím dôvod onanovať nad super kvalitou pri stopecentnom zvačšení na monitore.Na web je to zbytočnosť a vyhodené peniaze.
Na druhú stranu je niekedy pohľad cez pevné sklo úplne iný,zoomovaním nohami sa ti totiž mení perspektíva a ten rozdiel je poznaľ,hlavne pri reportážnej fotografií.Vtedy je aj lepším riešením mať dve telá.
Preto si hlavne uvedom čo chceš fotografovať a tomu podriaď svoj výber objektívov,aby si nakoniec nezistil že si vyhodil haldu peňazí za objektívy ktoré sa ti len váľajú v brašni.
po nejakom čase zistíš že meniť objekívy je za určitých podmienok veľmi nepraktické a prestane ťa to baviď.Hodne totiž fotím koncerty,došiel som k záveru že je lepší jeden slušný zoom-v mojom prípade ideálny rozsah je sigma 24-70/2,8,ako halda pevných skiel.Fotky vačšinou urobené pevným chinonom 50/1,9 sú na stránke http://www.tristana.sk v galérií.
V prípade že by som fotil prevažne krajinu taj je jediná možnosť-pevné ohnisko.Ale to jedine vtedy ak chceš vystavovať-inak nevidím dôvod onanovať nad super kvalitou pri stopecentnom zvačšení na monitore.Na web je to zbytočnosť a vyhodené peniaze.
Na druhú stranu je niekedy pohľad cez pevné sklo úplne iný,zoomovaním nohami sa ti totiž mení perspektíva a ten rozdiel je poznaľ,hlavne pri reportážnej fotografií.Vtedy je aj lepším riešením mať dve telá.
Preto si hlavne uvedom čo chceš fotografovať a tomu podriaď svoj výber objektívov,aby si nakoniec nezistil že si vyhodil haldu peňazí za objektívy ktoré sa ti len váľajú v brašni.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
ja chci pevne ohniska hlavne kvuli toho, abych se naucil fotit a komponovat. U tech koncertu mi staci 2 svetelne objektivy a pak vim ze muzu udelat nejaky kvalitni zaber nebo si vemu setak s bleskem, ale ty fota jsou pak vsechny stejne a stoji za h**no.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
jako myslím, že to celkem souvisí s filozofií focení, protože pokud hodláš někam vtrhnout se zoomem namlátit haldu snímku, aby jsi pak třeba někde doma zjistil, že jsou o ničem je naprosto někde jinde ve srovnání, když používáš monofokál, to "omezení" , tě nutí si to prostě odžít např. u reportáže, focení lidí atd. a strávit určitej čas navíc než by jsi chtěl, i když to někdy není úplnej konfort, zpětně zjistíš, že tě to obohacuje(aspon mě jo). Samozřejmě pokud děláš fotky na "kšeft" tak kvalitní zoom je jasná volba.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
A taky jsem si u zoomu uvědomil, že používám vpodstatě jenom dvě krajní ohniska, kdežto s pevnýma sklama vezmu do ruky i ohniska "mezi" - pokud je teda mám. V téhle souvislosti taky uvažuju u nákupu nějakého malého, lehkého přístroje na krajinu s pevným nevýměnným objektivem na barvu jako doplněk k velkoformátu (černota), protože Pentax 645 je jako doplněk moc velký, těžký a nemůže to vyvážit ani komfort a flexibilita.
Příliš mnoho objektivů mě rozptyluje a je lepší soustředit se na hledání motivů pro konkrétní ohniska, která mám k dispozici.
Příliš mnoho objektivů mě rozptyluje a je lepší soustředit se na hledání motivů pro konkrétní ohniska, která mám k dispozici.
Tak to myslim, že K-x + LTD dle výběru to jistí... a nebude to o moc větší než běžnej kompakt.Jan Hrubý píše:A taky jsem si u zoomu uvědomil, že používám vpodstatě jenom dvě krajní ohniska, kdežto s pevnýma sklama vezmu do ruky i ohniska "mezi" - pokud je teda mám. V téhle souvislosti taky uvažuju u nákupu nějakého malého, lehkého přístroje na krajinu s pevným nevýměnným objektivem na barvu jako doplněk k velkoformátu (černota), protože Pentax 645 je jako doplněk moc velký, těžký a nemůže to vyvážit ani komfort a flexibilita.
Příliš mnoho objektivů mě rozptyluje a je lepší soustředit se na hledání motivů pro konkrétní ohniska, která mám k dispozici.
Přesně, mluvíš mi úplně z duše. Jak už jsem psal dřív.Jeff píše:jako myslím, že to celkem souvisí s filozofií focení, protože pokud hodláš někam vtrhnout se zoomem namlátit haldu snímku, aby jsi pak třeba někde doma zjistil, že jsou o ničem je naprosto někde jinde ve srovnání, když používáš monofokál, to "omezení" , tě nutí si to prostě odžít např. u reportáže, focení lidí atd. a strávit určitej čas navíc než by jsi chtěl, i když to někdy není úplnej konfort, zpětně zjistíš, že tě to obohacuje(aspon mě jo). Samozřejmě pokud děláš fotky na "kšeft" tak kvalitní zoom je jasná volba.
Mě Zooom odnaučila Konica Hexar, která měla 35/2. Tak nějak jsem zistil, že zoom nepotřebuji. Hodně mě to osvobodilo a někdy i obohatilo. Osvobodilo mě to v tom. že nemusím myslet na další faktor jako je zoom a zoooooomování a jen fotím. Jde taky o čas. Jsou záběry kdy není čas na zooomování. Obohatil mě to v tom, že jsem použil na záběr jiné ohnisko než bych vědomě použil a paradoxně tak vznikli jiné a pro mě zajímavější fotky.
Tak to je moje cesta. Každý si musí najít tu svoji, která je pro něj ta pravá...
_________________________
K7-
K 10D už je moje druhá kamera
Nikon je moje 3 kamera
www.pkleiner.com
http://www.pentaxphotogallery.com/petrkleiner
K7-
K 10D už je moje druhá kamera
Nikon je moje 3 kamera
www.pkleiner.com
http://www.pentaxphotogallery.com/petrkleiner
Jo, blesky na koncert už taky docela dlouho nenosím. Dospěl jsme k tomu ,že si beru jen 50/1.4 a 70 ltd a úplně mi to stačí...cunesk8 píše:ja chci pevne ohniska hlavne kvuli toho, abych se naucil fotit a komponovat. U tech koncertu mi staci 2 svetelne objektivy a pak vim ze muzu udelat nejaky kvalitni zaber nebo si vemu setak s bleskem, ale ty fota jsou pak vsechny stejne a stoji za h**no.
http://viiphoto.ning.com/photo/albums/rock-music
http://viiphoto.ning.com/photo/albums/beat-fest
_________________________
K7-
K 10D už je moje druhá kamera
Nikon je moje 3 kamera
www.pkleiner.com
http://www.pentaxphotogallery.com/petrkleiner
K7-
K 10D už je moje druhá kamera
Nikon je moje 3 kamera
www.pkleiner.com
http://www.pentaxphotogallery.com/petrkleiner
Ochh jeff, na mna to posobi prehnane pateticky...nechapem preco by sa nedal podobny princip precitenia zazit aj u zoomov...Jeff píše:jako myslím, že to celkem souvisí s filozofií focení... Samozřejmě pokud děláš fotky na "kšeft" tak kvalitní zoom je jasná volba.
http://dudo.zonerama.com/
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria