Pomoc s výberem
Moderátor: Moderátoři
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Pomoc s výberem
Přátelé, mám těžké dilema. Žena chce tip pod stromeček.
Nějaká skla už mám, nějaká zbyla ještě z Practiky.
Po přechodu na digitál jsem fotil K10D.
Je tu její seťák a k tomu koupený PX DA 55-300/4-5.8 ED WR.
V létě jsem obnovil "vozový park" na K-S2. Jsem nadšený z možnosti fotit na vyšší ISO.
Z filmové doby jsem to měl zafixované na ISO100, když to bylo horší tak 200. Jen vyjímečně film 400.
Fotím sice málo, ale rád. Často v situacích, kdy je málo světla. Imho kdy je ho dost, že..?
Chtěl bych pevné světelné sklo s výbornou kresbou. Fotím skoro všechno, ale na portrét raději vezmu z Practiky Pentacon 50/1.8.
Meziotázka, když jsme u portrétu. Za filmové éry na portrét byl všeobecně doporučovaný objektiv 135mm. Jeden takový Pentacon jsem i kvůli portrétům přikoupil.
Dnes všude dnes čtu, že na portréty jedině 50mm (až na pár vyjimek), což je u APS-C po přepočtu jen 75mm. Skoro polovina....
Změnila se móda, nebo mi něco uniká?
A dotaz druhý k pevnému sklu pro K-S2. Limit cca do 20.000,-
V užším výběru se mi sešly (i díky momnetální dostupnosti v tomto týdnu):
1) PENTAX HD DA 21 MM F 3,2 AL LIMITED ČERNÝ
2) PENTAX SMC DA 35 MM F2,4 AL
3) PENTAX SMC DA 40 MM F 2,8 XS
4) Pentax HD DA 15mm f/4,0 ED AL Limited černý
5) Sigma 30mm f/1,4 DC HSM Art pro Pentax
(pořadí není podle preferencí, ani ceny)
Pročítám tady už několik dní recenze a nějak ne a ne padnou finální rozhodnutí.
Většinu použití bude v interiéru, reportážní, dokumentární práce, která často pokračuje i venku v exteriéru + nějaké street foto a architektura. Krajinka už méně, ale na exotických místech také...
Nejen kvůli světelnosti tíhnu k té Sigmě. Ale nikdy jsem neměl v ruce jiný objektiv jak Pentacon a Pentax.
Na Sigmy obecně asi panuje chvála. Zajímá mě tedy tento její model uvedený pod č. 5 versus některý od Pentaxu.
Mohl by mi někdo říct/napsat proč by si vybral / či již vybral některý z těchto typů. Pokud stál před podobnou volbou a vybíral z podobné nabídky.
Případně kdo některý z těchto objektivů má a jak je spokojen, či nespokojen...
Děkuji moc.
Nějaká skla už mám, nějaká zbyla ještě z Practiky.
Po přechodu na digitál jsem fotil K10D.
Je tu její seťák a k tomu koupený PX DA 55-300/4-5.8 ED WR.
V létě jsem obnovil "vozový park" na K-S2. Jsem nadšený z možnosti fotit na vyšší ISO.
Z filmové doby jsem to měl zafixované na ISO100, když to bylo horší tak 200. Jen vyjímečně film 400.
Fotím sice málo, ale rád. Často v situacích, kdy je málo světla. Imho kdy je ho dost, že..?
Chtěl bych pevné světelné sklo s výbornou kresbou. Fotím skoro všechno, ale na portrét raději vezmu z Practiky Pentacon 50/1.8.
Meziotázka, když jsme u portrétu. Za filmové éry na portrét byl všeobecně doporučovaný objektiv 135mm. Jeden takový Pentacon jsem i kvůli portrétům přikoupil.
Dnes všude dnes čtu, že na portréty jedině 50mm (až na pár vyjimek), což je u APS-C po přepočtu jen 75mm. Skoro polovina....
Změnila se móda, nebo mi něco uniká?
A dotaz druhý k pevnému sklu pro K-S2. Limit cca do 20.000,-
V užším výběru se mi sešly (i díky momnetální dostupnosti v tomto týdnu):
1) PENTAX HD DA 21 MM F 3,2 AL LIMITED ČERNÝ
2) PENTAX SMC DA 35 MM F2,4 AL
3) PENTAX SMC DA 40 MM F 2,8 XS
4) Pentax HD DA 15mm f/4,0 ED AL Limited černý
5) Sigma 30mm f/1,4 DC HSM Art pro Pentax
(pořadí není podle preferencí, ani ceny)
Pročítám tady už několik dní recenze a nějak ne a ne padnou finální rozhodnutí.
Většinu použití bude v interiéru, reportážní, dokumentární práce, která často pokračuje i venku v exteriéru + nějaké street foto a architektura. Krajinka už méně, ale na exotických místech také...
Nejen kvůli světelnosti tíhnu k té Sigmě. Ale nikdy jsem neměl v ruce jiný objektiv jak Pentacon a Pentax.
Na Sigmy obecně asi panuje chvála. Zajímá mě tedy tento její model uvedený pod č. 5 versus některý od Pentaxu.
Mohl by mi někdo říct/napsat proč by si vybral / či již vybral některý z těchto typů. Pokud stál před podobnou volbou a vybíral z podobné nabídky.
Případně kdo některý z těchto objektivů má a jak je spokojen, či nespokojen...
Děkuji moc.
Re: Pomoc s výberem
na to čo si napísal čo chceš fotiť je z toho výberu asi najvhodnejšia Sigma 30mm f/1,4 DC HSM Art. mal som prvú verziu neART a mala skaredší bokeh a ostrila cez šrób. toto novšia verzia vylepšuje. ale bol som s ňou po kúpe na nastavenie back/front focusu v servise spolu s Pentax K-5 a neskôr po zmene tela s Pentax K-5IIs.
ešte vhodnejšie ohnisko by vtedy bolo pre mňa niečo ako 24 až 28mm/f1,4.
nakoniec som kúpil najdrahšiu variantu Pentax FA31/1,8 Limited.
PENTAX HD DA 21 MM F 3,2 AL LIMITED - je skôr na krajinu (BenaCZ má s ním krásne fotky), resp. na report, keď je dosť svetla a človek nechce moc rozmázavať pozadie
PENTAX SMC DA 35 MM F2,4 AL - 35mm na APS-C je v interiéri niekedy už dosť, ale aj s týmto sklom som toho dosť nafotil, zamrzí hlučnejšie ostrenie, farby-kontrast-ostrosť bola OK
PENTAX SMC DA 40 MM F 2,8 XS - nesedí mi to ohnisko na APS-C, nikdy som ho nemal
Pentax HD DA 15mm f/4,0 ED AL Limited - mal som SMC verziu, na krajinu, ale fotil som s ním aj zábavu v interiéri s bleskom na druhú lamelu
ešte vhodnejšie ohnisko by vtedy bolo pre mňa niečo ako 24 až 28mm/f1,4.
nakoniec som kúpil najdrahšiu variantu Pentax FA31/1,8 Limited.
PENTAX HD DA 21 MM F 3,2 AL LIMITED - je skôr na krajinu (BenaCZ má s ním krásne fotky), resp. na report, keď je dosť svetla a človek nechce moc rozmázavať pozadie
PENTAX SMC DA 35 MM F2,4 AL - 35mm na APS-C je v interiéri niekedy už dosť, ale aj s týmto sklom som toho dosť nafotil, zamrzí hlučnejšie ostrenie, farby-kontrast-ostrosť bola OK
PENTAX SMC DA 40 MM F 2,8 XS - nesedí mi to ohnisko na APS-C, nikdy som ho nemal
Pentax HD DA 15mm f/4,0 ED AL Limited - mal som SMC verziu, na krajinu, ale fotil som s ním aj zábavu v interiéri s bleskom na druhú lamelu
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výberem
Děkuji za fundovanou odpověď, i když mi výběr neulehčila. Spíše ještě o variantu navíc.
Ale 35 litrů za ten Pentax FA31/1,8 Limited je už pro mě dost.
Ale při srovnání vidím ještě jednu pěknou variantu a to
Pentax FA 35mm f/2,0 AL
Jak ten se jeví ve srovnání se Sigmou 30mm f/1,4 DC HSM Art a Pentax FA31/1,8 ?
Ale 35 litrů za ten Pentax FA31/1,8 Limited je už pro mě dost.
Ale při srovnání vidím ještě jednu pěknou variantu a to
Pentax FA 35mm f/2,0 AL
Jak ten se jeví ve srovnání se Sigmou 30mm f/1,4 DC HSM Art a Pentax FA31/1,8 ?
Re: Pomoc s výberem
40/2,8 je vynikající univerzální sklo, které navíc díky svému maličkosti je PMH (pentaxian must have). K němu 15/4 a něco delšího a nepotřebuješ víc…
..nejhezčí pohled na svět je z komína!
Re: Pomoc s výberem
FA 35/2 je pěkný sklíčko. mám ho krátce ale líbí se mi. oproti plastové DA35/2.4 dává prostorovejsi fotky. na reportáž mi přijde už možná dlouhá. DA 15/4 mám taky. používám na krajinu a architekturu. občas na svatby tance a tak. DA 21 je řekl bych podceňování sklíčko. mám ho cca rok a líbí se mi. ohnisko mi vyhovuje jak na krajinu, reportáž i architekturu. do proti světla stejně skvělý jako dá 15. sigmu 30/1.4 jsem zkoušel již hodně dávno. tenkrát mě nenadchla. dnes nevím.
já bych doporučil DA 21 a FA 35. ještě se podívej na DA 20-40. taky
moc pěkný...
já bych doporučil DA 21 a FA 35. ještě se podívej na DA 20-40. taky
moc pěkný...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výberem
Taky jsi mi to ulehčil....
Nemůžu DA 20-40 najít. Který myslíš?
Už ho vidím:
Pentax HD DA 20-40 mm F 2,8-4 ED DC WR Limited černý
bohužel dostupnost na dotaz. A clona od 2,8 .... nevím. Za 20tis. asi nebude moje volba.
Nemůžu DA 20-40 najít. Který myslíš?
Už ho vidím:
Pentax HD DA 20-40 mm F 2,8-4 ED DC WR Limited černý
bohužel dostupnost na dotaz. A clona od 2,8 .... nevím. Za 20tis. asi nebude moje volba.
Naposledy upravil(a) Pentax dne 21 pro 2015, 18:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Pomoc s výberem
Tiež sa prikláňam ku tej 20-40,mam ju a je to super sklicko.Sice malý rozsah ale zato nekompromisná kvalita. Presvedcili sa o tom aj účastníci zrazu na Kohútke
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výberem
Díky za tip.
Ale tento rozsah mi pokrývá seťák 18-50/4-5,6
I když za cenu horší světelnosti a asi s horší kresbou, proti výše uvedenému, svou práci odvede.
Preferuji pevné sklo s co největší světelností cca do F2...
A mám na to jen 2 dny
Ale tento rozsah mi pokrývá seťák 18-50/4-5,6
I když za cenu horší světelnosti a asi s horší kresbou, proti výše uvedenému, svou práci odvede.
Preferuji pevné sklo s co největší světelností cca do F2...
A mám na to jen 2 dny
Re: Pomoc s výberem
ono je tazke radit co kupit, mozme skor len napisat ake skla mame/mali sme a na co sme ich najviac vyuzivali.
HD20-40WR - zastane v podstate tri pevne skla svojou kvalitou vystupu (ostrostou na plnu dieru,kontrastom,protisvetlom) ako 24mm, 35mm, 40mm. vyhoda je tichy DC motor (niekomu proste vadi hluk pri ostreni cez srob), mensia svetelnost az tak nevadi pri foteni krajiny,detailov v krajine,architektury,reportaze-za predpokladu ze nebude tak rozmazene pozadie
DA35/2,4 AL - predal som ho a vymenil za prvu verziu Sigmy 30/1,4 EX DC hlavne kvôli lepsiemu odpichnutiu pozadia pri f1,4 a aj tych 5mm dolu z ohniska mi dost pomohlo sa zmestit v interieri (vonku je to uz menej podstatne). fotil som so Sigmou 30/1,4 vacsinou ludi - polcelok alebo celu postavu s odstupom do 3 metrov, na svadbách som ho v podstate ani nedaval dolu z fotaku
FA35/2 - ohnisko rovnake ako pri plastovom 35/2,4 AL, opticky to neviem posudit, to FF sklo som nemal
ked som predal cely Pentax system a isiel do FF, tak hlavne kvôli sirsim a svetelnym sklam. reportaz, resp. fotky z ulice z blizka a na nizku clonu som fotil na FF s 28/1,8 (to by vychadzalo na APS-C cca 18,6mm ohnisko),ale aj toho skla som sa vzdal a isiel do 35/1,4, ktore az tak radikalne nedeformuje ludi...to je na APS-C cca 23,3mm, to by celkom pasovalo na Pentax pancake HD DA21/3,2 AL - tam je skoda tej vyssej clony.
ALE nie je reportaz ako reportaz, netreba sa vzdy hnat za rozmazanym bokehom, ale skor za obsahom na tej fotke...
mozno by ti ostalo vo finálnom vybere HD DA21/3,2 AL, Sigma 30/1,4 ART, FA35/2, HD DA 20-40WR, ci?
FA31/1,8 je podla ceny asi nad limit..
HD20-40WR - zastane v podstate tri pevne skla svojou kvalitou vystupu (ostrostou na plnu dieru,kontrastom,protisvetlom) ako 24mm, 35mm, 40mm. vyhoda je tichy DC motor (niekomu proste vadi hluk pri ostreni cez srob), mensia svetelnost az tak nevadi pri foteni krajiny,detailov v krajine,architektury,reportaze-za predpokladu ze nebude tak rozmazene pozadie
DA35/2,4 AL - predal som ho a vymenil za prvu verziu Sigmy 30/1,4 EX DC hlavne kvôli lepsiemu odpichnutiu pozadia pri f1,4 a aj tych 5mm dolu z ohniska mi dost pomohlo sa zmestit v interieri (vonku je to uz menej podstatne). fotil som so Sigmou 30/1,4 vacsinou ludi - polcelok alebo celu postavu s odstupom do 3 metrov, na svadbách som ho v podstate ani nedaval dolu z fotaku
FA35/2 - ohnisko rovnake ako pri plastovom 35/2,4 AL, opticky to neviem posudit, to FF sklo som nemal
ked som predal cely Pentax system a isiel do FF, tak hlavne kvôli sirsim a svetelnym sklam. reportaz, resp. fotky z ulice z blizka a na nizku clonu som fotil na FF s 28/1,8 (to by vychadzalo na APS-C cca 18,6mm ohnisko),ale aj toho skla som sa vzdal a isiel do 35/1,4, ktore az tak radikalne nedeformuje ludi...to je na APS-C cca 23,3mm, to by celkom pasovalo na Pentax pancake HD DA21/3,2 AL - tam je skoda tej vyssej clony.
ALE nie je reportaz ako reportaz, netreba sa vzdy hnat za rozmazanym bokehom, ale skor za obsahom na tej fotke...
mozno by ti ostalo vo finálnom vybere HD DA21/3,2 AL, Sigma 30/1,4 ART, FA35/2, HD DA 20-40WR, ci?
FA31/1,8 je podla ceny asi nad limit..
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výberem
Pěkně jsi to sesumíroval...
Best of FA31/1,8 vynechám vzhledem k ceně, snad jednou někdy....
Un HD DA21/3,2 AL mě odrazuje clona 3,2 ( i když možná kdybych měl možnost vyzkoušet...)
Takže do finále postupují Sigma 30/1,4 ART a FA35/2
Pro Sigmu mluví trochu lepší cena a clona 1,4
U Pentaxu FA35/2 zase full format.
A teď babo raď (jsi-li tu)....
Best of FA31/1,8 vynechám vzhledem k ceně, snad jednou někdy....
Un HD DA21/3,2 AL mě odrazuje clona 3,2 ( i když možná kdybych měl možnost vyzkoušet...)
Takže do finále postupují Sigma 30/1,4 ART a FA35/2
Pro Sigmu mluví trochu lepší cena a clona 1,4
U Pentaxu FA35/2 zase full format.
A teď babo raď (jsi-li tu)....
Re: Pomoc s výberem
tak potom ostava asi len pozriet testy na webe, tusim tu novu 30ART Sigmu tu na fore nema nikto. FA35 ano.
ze ako si tie skla stoja s farebnou aberáciou v pozadi v bokehu, odolnost v protisvetle atd.
ze ako si tie skla stoja s farebnou aberáciou v pozadi v bokehu, odolnost v protisvetle atd.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pomoc s výberem
Každé uvedené pevné sklo má nějaký charakteristický rys, pro který si ho fotograf vybere. Jestli chceš světelnost, Sigma je vítěz. Jsem pentaxista, nejvíce se mi osvědčily skla Pentax, měl jsem 15ku, 35ku, 40ku. Pro můj styl focení je vhodný univerzálnější objektiv 20-40, se kterým jsem spokojen vyjma absence clony. Na ohnisku cca 20-25 a nízké clony je to velice působivé sklo, skoro jak pevné.
Re: Pomoc s výberem
Ještě můžeš mrknout na Sigmu 18-35/1,8.
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s výberem
Děkuji Vám všem za cenné rady.
Chtěl jsem napsat, že vzhledem k dostupnosti PX FA 35/2 (jeden kus v Brně) je vítězem výběru Sigma Sigma 30/1,4 ART (dostupná v Praze).
Ale teď po přečtení recenzí vidím, že stejně dobře je hodnocená i Sigma 18-35/1,8.
No tys mi tedy dal...Tos mi neměl dělat...
Těžké dilema.
Snad ještě ta váha pomůže rozhodnout, pevná 30 má 435g a zoom má 810g ....
Chtěl jsem napsat, že vzhledem k dostupnosti PX FA 35/2 (jeden kus v Brně) je vítězem výběru Sigma Sigma 30/1,4 ART (dostupná v Praze).
Ale teď po přečtení recenzí vidím, že stejně dobře je hodnocená i Sigma 18-35/1,8.
No tys mi tedy dal...Tos mi neměl dělat...
Těžké dilema.
Snad ještě ta váha pomůže rozhodnout, pevná 30 má 435g a zoom má 810g ....
Re: Pomoc s výberem
sigma 18-35/1,8 je taka tazka (ako aj sigma 35art), ze clovek casom uvazuje ci ju bude stale nosit v brasni..
(ja si preto niekedy radsej zoberiem dve 420g skla 20/1,8 a 58/1,4)
plus snad kazdy kus sigmy 18-35 sa musi skorigovat na front/back focus na vsetky ohniska a vsetky zaostrovacie vzdialenosti. nedavno som to robil pri stretku pri kave na Nikon bajonet cez moj USB Dock a notebook.
nafotili sme na 4 ohniska (18mm,24mm,28mm,35mm) a tusim 4 vzdialenosti (30cm, 40cm, 60cm, nekonecno) fotky z ruky na napis na aute / portret na oci a nastavili korekcie. 2x sme to opravovali a ostri to sklo uz celkom dobre. este by si to pytalo jemne dolanie pre pokoj v dusi.
(ja si preto niekedy radsej zoberiem dve 420g skla 20/1,8 a 58/1,4)
plus snad kazdy kus sigmy 18-35 sa musi skorigovat na front/back focus na vsetky ohniska a vsetky zaostrovacie vzdialenosti. nedavno som to robil pri stretku pri kave na Nikon bajonet cez moj USB Dock a notebook.
nafotili sme na 4 ohniska (18mm,24mm,28mm,35mm) a tusim 4 vzdialenosti (30cm, 40cm, 60cm, nekonecno) fotky z ruky na napis na aute / portret na oci a nastavili korekcie. 2x sme to opravovali a ostri to sklo uz celkom dobre. este by si to pytalo jemne dolanie pre pokoj v dusi.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN