|
OBRÁZEK 1/29 |
|
|||
|
Informace o obrázku | |
Název souboru: | Lars_Van_der_Haar-6713_resize.jpg |
Jméno alba: | BenaCZ / Sport |
Hodnocení (2 hlas(ů)): | |
Klíčová slova: | sport / cyklokros / Tabor / 2018 / svetovy pohar / zavod / Van der Haar / prekazky / Bena |
Fotoaparát: | Pentax K5II |
Objektiv: | Pentax DA 21/3,2 |
Lokalita: | Tabor |
Velikost souboru: | 619 KB |
Přidáno kdy: | 20. Listopad 2018 |
Rozměry: | 850 x 850 pixelelů |
Zobrazeno: | 197 krát |
Blesk: | No Flash |
Clona: | f/3.5 |
Expoziční program: | Manual |
Expoziční čas: | 1/800 sec |
ISO: | 200 |
Model: | PENTAX K-5 II |
Ohnisková vzdálenost: | 21 mm |
URL: | https://www.pentaxfriends.eu/gallery/displayimage.php?pid=26245 |
Oblíbené: | Přidat do oblíbených |
Komentář 5 to 24 of 24 Page: 1 - 2 |
|
|||
super to vyslo
|
|
|||
Krásně medové. Koukám, že blbě naskočil a zakolísal.
|
|
|||
Nádhera!
|
|
|||
Zkoušel jsi odstranit chromatickou aberaci na stromě?
|
|
|||
Ja na chromatickou aberaci v bokehu prdim. Na tech vetvickach proti slunci bude vzdy neco, ale me osobne to vubec nevadi. Kdyz by clovek odstranil fialovou a zelenou z t eoblasti, tak to ten bokeh jen hrozne rozpatla a vzniknou tam takovy hnusny sedivy fleky. Proto to neresim ...
|
|
|||
Hezké je to Proč je to protisvětlo vždycky tak zatraceně atraktivní??
|
|
|||
maik: vid, a tak tezko se foti No fotka pusobi prostoroveji diky vrzenym stinum a slunicko v zaberu s paprsky (ted nemyslim hvezdicku ale spis zavoj) je holt vzdy atraktivni protoze dodava atmosferu ...
|
|
|||
pěkné
|
|
|||
Povedená fotka. Zaujala mě už v náhledu
|
|
|||
Na CA je přímo funkce, která možná zešedivý tyrkysové linky. Šedivé linky proti obloze jsou méně rušivé než tyrkysové. Avšak mně funkce na CA funguje celkem dobře, navíc když si předvybereš oblast působení funkce. Píšeš "komentář potěší", proto píšu. Fotka krásná, má to 3D Pentax limited efekt, .
|
|
|||
Jo, jsem rad ze to komentujes. Jen u poslednich fotek co jsem sem dal, se stale resi chromaticka aberace v bokehu ( u DA 55, DA 21 ...) . Myslim, ze o tom fotka neni. Trcohu mi to pripada, jako by ostatni systemy (Fuji, Sony a jejich skla) mely jen skla bez teto vady ... Vim, ze na to je funkce. Ta to prave docela casto uplne znici ...
|
|
|||
Bobo2 zde nedávno zveřejnil nádherný portrét s protisvětlem. V komentu někdo napsal, že mu vadí přepal. Líbila se mi Bobova reakce, kde napsal, že je fotograf a ne lovec histogramů. Aberace je přeceňovaný fenomén a zde mi nevadí vůbec.
|
|
|||
Tady mi aberace taky nevadí, jen jsem zvyklý si jí všímat. U té minulé fotky jsem se rozhlédl po fotce a viděl jsem tam bílá auta s jasně zelenou aurou, tak jsem si říkal, že jsi třeba zapomněl. Co ale netuším je, jak to souvisí s porovnáváním značek
|
|
|||
U většiny Tvých fotek jsou v podstatě všechny komentáře pochvalné. To už můžeme být jak na FB, kde jsou autoři schopni všechny negativní komentáře mazat. Neříkám, že je fotka o CA v bokehu. Ale je to možnost posunout úroveň dále. Taková fotka ve velkém formátu může být krásná, ale CA už bude hodně rušit. Samozřejmě jsou názory, že CA je blbost, stejně jako přepaly. Jsou i lidé, kteří se domnívají, že fotka z foťáku je hotový produkt. Každý má svůj pohled. CA v reálu neexistuje, je to optická vada, takže nevidím důvod, proč ji mít na fotce. U starých skel je to doprovodný jev, tudíž o něm vím, svá skla znám, znám jejich deformace a neduhy, tak je mohu eleminovat či zmírnit, připravit si vhodný polotovar pro "vyvolání, práci v temné komoře" v PC. Jestli máš chuť, můžeš mi poslat fotku ve vyšším rozlišení a můžu zkusit odstranit.
|
|
|||
Taky bych se asi přiklonil k s citem provedenému odstranění CA, hezký moment, ale na mně to jsou už dost neonové barvy a tu CA není třeba tahat až do šeda.
|
|
|||
Chápu že ta CA může někomu dost vadit. Moje Pentax skla ji prostě mají a v bokehu se odstraňuje hůř než na zaostřených místech. Proto se mi s tím nechce dělat. Když by to šlo na zeď, tak bych si tu práci dal a minimálně to zkusil.. . Porovnávání značek: myslel jsem to tak že hodně lidí teď kupuje různé APO objektivy na Sony nebo jiné vychytávky a pak si více všímají nedokonalosti původních skel od pentaxu. Možná se pletu,, ale to je jedno.... Tady na té fotce jsem dost tahal ze stínu, neměl jsem externí blesk sebou. Jsem rád že to dopadlo aspoň takto... Vítám jakékoliv komentáře, jen jsem možná zbytečně podrážděné reagoval opět na tu aberací 😀, tak se omlouvám
|
|
|||
Mně vadí, když se bije s okolím. Tzn. nevadí mi moc v zelených stromech proti obloze, ale na bílo-černých místech mi poutá pozornost. Fialovou mi odstraňuje C1 sám, zelenou případně zmírním v Affinity. Jenže je pravda, že 90/2 fialovou nemá, zelenou téměř taky ne. Zeiss 12/2,8 skoro nic, 32/1,8 jen trochu, 16/1,4 taky jen trochu, zoom 100-400 skoro nic. Takže může být, že jsem si časem posunul laťku tolerance
|
|
|||
Za sebe jsem porovnání značek neměl na mysli. Navíc Pentax má top skla, . Tuhle fotku vidím jako plakát v prodejně kol na dveřích do dílny mechanika.
|
|
|||
Ok. Tak až mě nějaký mechanik požádá o zvětšeninu, tak se na to kouknu 😀
|
|
|||
tuhle fotku jsem si stáhnul jako test DxO PhotoLab, štětcem jsem označil aberaci a snížil saturaci a pak sem si všimnul toho krásného odlesku u pravé ruky.. nádherný kroužek..
|
Komentář 5 to 24 of 24 Page: 1 - 2 |