PÁR NOVINEK
Ačkoliv jsem u A7R II přívital řadu vylepšení, vhodných pro mne, ke koupi mne to nezlákalo:
5osá stabilizace - stativ ne vždy se dá použít nebo není čas
lepší ergonomie- ty knoflíky blízko sebe mně štvaly a byly pro mne hlavním nedostatkem
čip co míň šumí a má lepší dynamický rozsah - ukázková fotka z divadla se zvládnutýma světlama a tmavými lóžemi se moc líbila
plný 14bit raw - normálně nerozeznatelné až na... jemné přechody barev a jasů při východech a západech
vylepšené ostření - u krajin mehraje takovou roli.
Co naplat život je změna – objevil se adaptér Techart Pro a díky Markovi jsem se nechal zlákat. Důvod je prostý – ostření manuální není vždy použitelné a navíc mé OKO už ne vždy přesně zaostří.
A mít možnost použít jakákoliv skla i stará manuální s AF byla a je hodně lákavá. To je hlavní výhoda Sony. Díky jiné registrační vzdálenosti jdou přes adaptéry použít s AF všechna skla i původně pouze manuální (do váhy 700g). Vybírat ty nej. skla bez omezení bajonetem láká.
A když jsem začal hledat nějaké delší sklo, v jednom článku o třech bokehových králích mne zlákal Orestegor 200mm/f4 pro M42, který měl na pentaxforums maximální hodnocení.
http://www.pentaxforums.com/userreviews ... mm-f4.html
Co se stalo s mou pentaxí výbavou
– má nožičky a blíže osvětlí tato fotka.
http://pentaxfriends.eu/gallery/display ... play_media Prostě se synovcem Tomíkem, co studuje VŠ v Londýně jsme se dohodli, že mu Pentaxí ekosystém zapůjčím (věnuji). RÁD.
Stávající používané sklenářství:
FE 16-35 f4 sony zeiss nejlehčí podobný zoom, trochu horší hvězdička, ale když se zadaří hodně zajímavá. V rozích plně porovnatelný s ostatníma. Nevýhoda – větší šroubovací filtr, ale konkurence má ještě větší.
FA 31mm f1.8 lim. Pentax. Kdo ho odzkouší na FF pochopí. Luxus. Ta pevná clona je opruz. Vyřešil jsem dvěma těly šroubovacích filtrů s odstraněnými filtry, na které našroubuji zásuvný filtr. Zbroušeno, aby nevinětoval.
FE 55mm f 1.8 sony zeiss Nej co bylo pro Sony k dispozici. Mnoha lidem se líbí prostorovost a jiné vlastnosti a básní o něm.
http://www.sonyalpharumors.com/ken-rock ... ll-lenses/
Zeiss Batis 85mm f1.8 Jsou lepší skla, co jsou APO a jsou f1.4. Ale taky stojí násobky cen a váží násobky váhy. Nádherný a pozvolný přechod od ostrého k neostrému, mikrokontrast, hafo detailů a líbivý bokeh. A ta f1.8 je stejně použitelná pouze u PLNĚ spolupracujícího fotografovaného objektu. Nerozumím honění za f1.4. Zatím nej problém je občasná chromatická aberace. Jo a je nevlastní bráška FA 31 lim., protože licenci na návrh vlastní Tamron a kdo ví, kam přešel taťka třech legendárních PX skel, tak chápe, proč jsem Batise objednal v předstihu.
Mayer Optik Görlitz Orestegor 200mm/F4, Q1, zebra, M42 plné označení mé verze. Skoro stejně staré jako já. Vyráběno 1963-1970. Další verze pak byly vyráběny pod názvy Pentacon. Odkaz na Px recenzi jsem uvedl o kousek víš. Plně ostrý, krásný bokeh. Trošku tužší ostření a není dobrý při určitých úhlech protisvětla.
Makro kytiček fotím mezikroužky.
FE 24-70 f4 je v záloze, reportážní sklo se občas hodí. Stejně jako dlouhé Sigma 100-300 f4 APO.